Internasjonal støyfri dag
Oslo – en støysvak by?
Oppdatert : 02 mai 2017
barcode4

I en undersøkelse av 50 byer er Oslo nr. 3 blant de minst bråkere - kanskje med god hjelp av at den også er den minste i undersøkelsen. Foto Pål Jensen

Oslo er en forholdsvis støysvak by, skal vi tro firmaet Mimi Hearing Technologies GmbH. De har analysert 200 000 hørselstester, og sammenlignet «hørselsalderen» med den virkelige alderen og byens støynivå. De mest støyende byene har størst avvik mellom hørselsalder og virkelig alder, dvs. flest hørselsskader. Som stille by kommer Oslo på bronseplass, slått bare av Zürich og Wien. Og osloborgernes hørsel kommer på 6.-plass, med 11,86 år eldre hørselsalder enn faktisk alder.

Om megastøy i megabyer.

Ferie i juli
Oppdatert : 27 juni 2017
nesles2

Norsk forening mot støy tar ferie i juli. Foto Pål Jensen

Velkommen tirsdag 1. august! God sommer!

Med vennlig sommerhilsen,

sekretariatet

En fredelig høytid
Oppdatert : 19 des 2017
Skjermbilde 2017-12-19 17.29.35

Bildet Dompap av Theodor Kittelsen (Kittelsen-museet, Koboltgruvene, Blaafarveverket) er fylt av en stllle vinterstemning og er en passende formidler av et ønske om en fredelig høytid for våre medlemmer, venner og forbindelser, og besøkende til våre nettsider.

Norsk forening mot støy holder lukket mellom jul og nyttår. Vår første virkedag etter nyttår er onsdag 3. januar 2018.